Obserwatorzy

wtorek, 15 listopada 2011

Córki hańby Jasvinder Sanghera






Książka, która otwiera oczy na okropieństwa, będące udziałem kobiet traktowanych przez swoje rodziny jak niewolnice. Szczera i głęboko poruszająca opowieść o rozpaczy, odwadze i nadziei.

Jasvinder Sanghera wie, co to znaczy zbuntować się przeciwko rodzinie, która próbuje zmusić kobietę do małżeństwa, i jakie mogą być konsekwencje takiego sprzeciwu. Wie, ponieważ jako młoda dziewczyna doświadczyła tego na własnej skórze. „Córki hańby” to zbiór historii kobiet – faszerowanych narkotykami, bitych, więzionych, gwałconych i terroryzowanych w czterech ścianach domów, w których dorastały – takich jak Shazia – porwana i wywieziona do Pakistanu, by poślubić człowieka, którego nigdy nie widziała, czy Banaz – zamordowana przez własną rodzinę po tym, jak spróbowała uciec przed przymusowym małżeństwem. To także opowieść o Jasvinder Sangherze, która pomagając tym kobietom, ryzykuje życie własne i swoich dzieci. Bo to świat, w którym cierpienie tak wielu staje się wyzwaniem dla garstki niezwykle odważnych.

Książka po prostu wstrząsająca, przeczytałam ją w ciągu jednego dnia. Porusza problemy wymuszanych małżeństw, honorowych zabójstw i życia Azjatów.

Informacja dla dziewczyn, które wygrały w Candy. Paczki do Was zostały wysłane wczoraj z samego rana. Przepraszam, że tak późno, ale ostatnio dni za szybko mi mijają.
Co do Candy nr 2
do wygrania jest naszyjnik, ale obiecuje, że do końca roku dorobię bransoletkę.

2 komentarze:

  1. oczywiście pierwszą część też czytałaś? :) ja ostatnio takich kilkanaście pochłonęłam, tak mnie zainteresowała ta tematyka. Był długi weekend:) warto czekać cierpliwie na takie nagrody.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że też mnie by ta książka wciągnęła :).

    OdpowiedzUsuń